تی تلگرام

  • تاریخ : ۱۲ام تیر ۱۳۹۷

۱۱۰ چالش کسب‌وکارهای دیجیتال شناسایی شده است

دیدار رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با طرح موضوعات بیمه‌ای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و ارائه تسهیلات به اعضای سازمان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در این جلسه مشترک که با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات وزارت ICT  برگزار شد ….

دیدار رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با طرح موضوعات بیمه‌ای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و ارائه تسهیلات به اعضای سازمان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در این جلسه مشترک که با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات وزارت ICT  برگزار شد، محمدباقر اثنی‌عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، رسول سراییان معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، محمدحسن زدا معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی و سیدعلی آذرکار دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران حضور داشتند، به طرح موضوعات بیمه‌ای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و راهکارهای ارائه تسهیلات به فعالان این حوزه پرداختند. در ابتدای نشست سراییان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای را به عنوان بهترین مرجع مذاکره با بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور دانست و گفت: «در سازمان فناوری اطلاعات و در بدنه وزارتخانه از این رویکرد تبعیت می‌شود.» معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات سپس کلیاتی از مشکلات بیمه‌ای کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات را بیان کرد و افزود: «جهت رشد و توسعه فعالان این حوزه باید جهت رفع مشکلات موجود با هدف توسعه بازار اقدامات موثری انجام شود.»
نوربخش نیز ماموریت‌های سازمان تامین اجتماعی را برشمرد و تلاش برای حمایت از حقوق نیروی انسانی را از جمله اهداف این سازمان دانست و گفت: «گزارشی درباره چالش‌های کسب‌و‌کارهای دیجیتال تهیه شده ‌که حاوی ۱۱۰ موضوع مختلف است که یکی از آنها هم به بیمه تامین اجتماعی مربوط است.» او همینطور به تسهیلاتی که سازمان تامین اجتماعی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کند اشاره کرد و افزود: «برای مثال سهامداران شرکت‌های دانش‌بنیان مشمول پرداخت حق بیمه نمی‌شوند.» رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز در ادامه با اشاره به اصلاحاتی که در بخشنامه ۳/۱۴ اعمال شده است، گفت: «در حال حاضر مشکلاتی در خصوص بخشنامه ۳/۱۴ وجود دارد که از جمله موارد آن را می‌توان عدم‌پوشش مکفی آن به دلیل رشد و توسعه زیاد و سریع کسب‌وکارهای دیجیتال همینطور عدم تمکین شعب بیمه تامین اجتماعی از مفاد تصریح شده در بخشنامه مذکور، یعنی عدم صدور مفاصاحساب بیمه در مدت یک روز، در صورتی که حسابرسی بیمه انجام شده و لیست‌های بیمه به شکل مستمر و منظم پرداخت شده باشد و نبود یک رویه یکسان و یکنواخت در سطح شعب بیمه و تفسیرهای گوناگون از مفاد آن برشمرد.» سپس آذرکار همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و سازمان بیمه تامین اجتماعی در زمینه تکمیل بخشنامه ۳/۱۴ را یادآور شد و افزود: «علاوه بر آن سازمان در جهت کمک و همکاری ‌به شعب بیمه تامین اجتماعی برای انطباق قراردادهای اعضای سازمان با مفاد این بخشنامه اقدامات موثری انجام داده است.» در این راستا معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی نیز خبر از تهیه بخشنامه ۱۱/۱۴ به عنوان جایگزین بخشنامه ۳/۱۴ برای رفع مشکلات موجود داد که با پیشنهاد اثنی‌عشری و تاکید نوربخش، مقرر شد نسخه پیش‌نویس بخشنامه ۱۱/۱۴ طی جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، مطرح و بررسی شود. معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی هم با بیان اینکه موضوع مشاوران آزاد در بخشنامه جدید لحاظ شده‌اند، گفت: «در این راستا توافقنامه‌ای با مرکز عالی فضای مجازی امضا کردیم و نشست‌های مشترکی با فعالان صنعت فاوا و شرکت‌هایی مانند اسنپ و تپ‌سی جهت بررسی مشکلات و موانع بیمه‌ای برگزار کردیم.»  نوربخش به «نهضت فناوری اطلاعات» در سازمان بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: «سازمان تامین اجتماعی آمادگی ارائه ۹۰ خدمت بیمه‌ای به شکل الکترونیکی و همینطور امکان ایجاد یک شتاب‌دهنده را دارد.» در پایان نیز نوربخش آمادگی سازمان بیمه تامین اجتماعی را برای ارائه سمینارهای آموزشی در خصوص موضوعات بیمه‌ای به اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اعلام کرد که با استقبال رئیس سازمان قرار شد در آینده برنامه‌های مقتضی در این خصوص به انجام برسد.