تی تلگرام

  • تاریخ : ۲ام مهر ۱۳۹۷

استارت‌آپ ورکفا به نشانی workfa.com توسط حسن ابراهیمی که ۲۶ سال دارد و در شهرستان کاشمر متولد شده و در حال حاضر ساکن مشهد است، بنیانگذاری شده.

او در دانشگاه آزاد کاشمر نرم‌افزار خوانده و راه‌اندازی استارت‌آپ ورکفا جزو اولین تجربه‌های کاری او بوده است. البته به صورت محدود قبل و همزمان با راه‌اندازی این استارت‌آپ کار طراحی سایت برای مشتریان را هم انجام می‌داده و سایت ورکفا را برای ارائه خدمات دورکاری راه‌اندازی کرده‌است.

استارت‌آپ ورکفا به کاربران این امکان را می‌دهد که کارهایی مثل ترجمه، طراحی سایت، طراحی لوگو و بنر و هر کاری از این قبیل را بدون نیاز به ملاقات و حضور فیزیکی برون‌سپاری کنند. از طرف دیگر، کسانی که در کاری تخصصی دارند می‌توانند از لیست پروژه‌هایی را انتخاب کنند و در منزل درآمد کسب کنند.

طراحی ساده سایت این امکان را به وجود آورده که به محض ورود به سایت، کاربران با فرآیند آن آشنا می‌شوند و با توجه به نوع نیاز خود می‌توانند کار بگیریند یا کارشان را برون‌سپاری کنند.

حسن می‌گوید: «ورکفا به نوعی واسطه بین کارفرما و فریلنسر به حساب می‌آید. ما از طرفی به کارفرما این امکان را می‌دهیم تا پروژه خود را به صورت رایگان بین هزاران متخصص دورکار به مناقصه بگذارد و به این طریق کار را با کمترین هزینه و سریع‌ترین زمان انجام بدهد و از طرفی هم فریلنسر یا همان افراد کارجو می‌توانند در سایت لیست پروژه‌ها را ببینند و پروژه‌های مرتبط با تخصصشان را انجام بدهند و به این شکل در منزل درآمد کسب کنند.»

از جمله مزیت‌هایی که ورکفا می‌تواند برای کارفرما و فریلنسر داشته باشد، ویژگی مبالغ تضمین و چند‌مرحله‌ای آن است. به این ترتیب که کارفرما لازم نیست قبل از شروع کار پولی به حساب فریلنسر واریز کند و مبلغ پرداختی نزد ورکفا نگهداری می‌شود. این مبلغ زمانی به حساب فریلنسر واریز می‌شود که کارفرما کار را تحویل بگیرد و از کار رضایت داشته باشد.

این فرآیند می‌تواند برای فریلنسر هم مفید باشد و به مشکلاتی مثل پرداخت نکردن پول از طرف کارفرما بعد از تحویل پروژه برنمی‌خورد و در صورت انجام کار و تایید‌نشدن کار هم (در صورت انجام صحیح و کامل کار) با تایید داوری می‌تواند مبلغ برای فریلنسر آزاد شود.

در حال حاضر بیشترین پروژه‌هایی که در ورکفا انجام می‌شود، در موضوعات ترجمه، طراحی و برنامه‌نویسی سایت و اپلیکیشن، طراحی لوگو و کارهای فوتوشاپ و تولید محتوا  تعریف می‌شوند. در قسمت پروژه‌ها برای هر پروژه یک یا چند پیشنهاد وجود دارد. پیشنهاد‌ها شامل مبلغ و زمان و شرایط انجام پروژه‌ها می‌شوند که توسط کارجوها یا همان فریلنسر‌ها ارسال می‌شوند. به عبارت بهتر، فریلنسر بعد از اینکه یک پروژه را باز می‌کند، شرایط انجام کار خود را به صورت پیشنهاد برای پروژه ارسال و آمادگی انجام کار را به کارفرما اعلام می‌کند.

استارت‌آپ ورکفا کار خود را سال ۹۳ به صورت تدریجی شروع کرده و تاکنون حدود ۲۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است و در حال حاضر حدود ۱۵ هزار کاربر تاییدشده در ورکفا حضور دارند.

درآمدزایی ورکفا بیشتر از طریق کارمزدی است که از مبلغ‌های پرداختی کارفرما کسر می‌شود. همچنین روش‌های درآمدی دیگری از جمله گرفتن حق عضویت ماهانه از فریلنسرها و ویژگی‌های خاص پروژه هم از آیتم‌های درآمدی محسوب می‌شود.

مهم‌ترین چالش ورکفا تاکنون معرفی و شناساندن سایت به مشتریان جدید بوده، زیرا معمولا تبلیغات نیاز به منابع مالی زیادی دارد و حسن می‌گوید آنها نیز مانند بقیه استارت‌آپ‌ها در شروع کار نتوانسته‌اند بودجه زیادی را صرف تبلیغات کنند.

بیشتر بخوانید