تی تلگرام

  • تاریخ : ۱۳ام تیر ۱۳۹۷

  • آیا شما قالیچه‌های دستباف را به بازرگانان ثروتمند روسی می‌فروشید؟ آیا شما در تعمیر قفسه‌های عتیقه متخصص هستید؟

همه‌‌ بیزینس‌های خاص، در زمره‌ کارهای خاص با بازار خاص قرار می‌گیرند. اگر شما در بازارهای محتوا یا موتورهای جست‌وجو، سرچ کنید، ده‌ها هزار فرد و بیزینس را به دنبال جست‌وجوی چنین خدماتی خواهید دید. مزیت خدمات یا محصولات غیر‌متداول یا خاص این است که شما رقابت بسیار کمتری را تجربه خواهید کرد، اما در عوض با رقبای ویژه رقابت خواهید کرد و منابع کمتری برای هدایت در مسیر رسیدن به هدف خود دارید.
در این مطلب قصد داریم به کارهایی که برای سئوی محصولات خاص می‌توان انجام داد، بپردازیم و چند راهکار برای جذب بیشتر مشتریان خاص برای محصولات متفاوت ارائه دهیم.

  •  محصولات خاص، بازار خاص

برخی ‌محصولات و خدمات بسیار خاص و غیر‌معمولند و با بازار محدودی روبه‌رو هستند. اینها به عنوان یک بازار خاص شناخته می‌شوند و مزایای زیادی برای جذب مخاطبان منحصر‌به‌فرد آنها وجود دارد و طبیعتا روش‌های خاصی را نیز طلب می‌کند. پس اگر شما خاص نباشید و به این روش‌های متفاوت تسلط نداشته باشید، به مشکل خواهید خورد. 
از آنجا که این بازارهای خاص خیلی کوچک هستند، برای دستیابی به مشتریان بالقوه، باید پالایش و تصفیه زیادی صورت گیرد. تقریبا غیرممکن است که بازاریابی سنتی پاسخگوی این مشاغل باشد و طبیعتا حضور در بازارهای اینترنتی و دیجیتال راهگشا خواهد بود. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا سئو برای بازار‌های خاص ضروری است‌ و آنچه که شما می‌توانید برای پیاده‌سازی یک استراتژی موفقیت‌آمیز سئو برای بازارهای خاص انتخاب کنید، کدام است.

  •  بهبود سئو واستراتژی بازارهای خاص

بازارهای خاص با آنکه کوچک هستند، می‌توانند در سراسر جهان پراکنده باشند و تنها کانالی که می‌تواند به اندازه‌ مناسب و با هزینه‌های معقول اطلاعات را جابه‌جا کند، اینترنت است و اگر شما کالاهای متفاوتی را به فروش برسانید، مشتریان بالقوه می‌توانند بسیاری از خریدهای خود را به صورت آنلاین  از شما انجام دهند. 
نکته قابل توجه این واقعیت است که محصولات شما منحصر‌به‌فرد است، به این معنی نیست که شما تنها کسی هستید که در کل دنیا چیزی را به فروش می‌رسانید که نیاز به آن وجود دارد. رقبای شما در اینترنت هستند و تنها راه برای اطمینان از اینکه مشتریان بالقوه شما برای اولین‌بار شما را پیدا کنند، داشتن رتبه‌بندی خوب با بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو‌ست. در ادامه به چند مورد از موارد تاثیرگذار در بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو در بازارهای خاص می‌پردازیم. 

  •  افزایش کلیک‌ها در وب‌سایت

در حالی که کلمات کلیدی بسیار خاص ممکن است حجم جست‌وجوی بالایی نداشته باشند، اما افرادی که به دنبال این کلمات هستند، به احتمال زیاد از شما خرید خواهند کرد و در نتیجه با تمرکز بر سئوی کلمات کلیدی مناسب و استفاده از برخی روش‌های  سریع برای دستیابی به مخاطبان هدف نظیر تبلیغات کلیکی، شما را در معرض کلیک بیشتری از سمت این مخاطبان و احتمالا فروش بیشتر، قرار خواهد داد.

بازارهای خاص دارای نیازهای خاص هستند. مشتریانی که به دنبال محصولات خاص هستند، نمی‌توانند به طور معمول آنها را از خرده‌فروشان یا فروشگاه‌های بزرگ خریداری کنند، به این ترتیب آنها به سراغ کسب‌و‌کارهای متخصص در این حوزه می‌روند. با تولید محتوایی که به نیازهای آنها پاسخ می‌دهد و ‌بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو، می‌توانید اعتماد و وفاداری را میان این مشتریان، حتی قبل از خرید ایجاد کنید.

یکی از قواعد کلیدی در استراتژی برند، درک آن چیزی است که مزایای مطلق بیزینس شما در مقابل دیگر بیزینس‌هاست. کسب‌وکار شما محصولات و خدماتی را ارائه می‌دهد که جزئی، اما دارای بازار خاص هستند و سئو، بیزینس شما را به افراد بیشتری در این بازار معرفی کرده و دسترسی به برند شما را راحت‌تر می‌کند. با گذشت زمان، این می‌تواند به شما برای ایجاد یک اعتبار برای ارائه تخصصی محصولات یا خدمات کمک کند و شما اولین شرکتی خواهید بود که وقتی مصرف‌کنندگان محصول خاصی را در نظر دارند، تصویر برند شما به ذهنشان خطور خواهد کرد.

  •  مخاطبان خود را بشناسید

قبل از اینکه هر کاری را انجام دهید، زمانی را برای شناختن مخاطبان خود اختصاص دهید. تحقیقات اولیه بازار یک شروع خوب است، اما شما باید عمیق‌تر جست‌وجو کنید تا عادت‌های جست‌وجوی مشتریان، نیازهای آنها و خدمات مورد نیاز آنها را متوجه شوید. این به شما کمک می‌کند تا برخی از پیشداوری‌های خود در مورد نیازهای مخاطبانتان را از بین ببرید و ارتباط بهتر و بیشتری با مخاطبان داشته باشید.